تمدن خاکی

تمدن خاکی حاوی اسناد و اطلاعات دفاع مقدس به لحاظ تصویری (عکس و سند)، صوتی، متنی و نوشتاری است که هدف اصلی آن تبادل اطلاعات بین کاربران و دارندگان اسناد جنگ می باشد

تمدن خاکی

تمدن خاکی حاوی اسناد و اطلاعات دفاع مقدس به لحاظ تصویری (عکس و سند)، صوتی، متنی و نوشتاری است که هدف اصلی آن تبادل اطلاعات بین کاربران و دارندگان اسناد جنگ می باشد

اینجا محلی است برای تبادل تصاویر و فیلم‌های دفاع مقدس و ایرانِ معاصر.
ما این وبسایت رو زدیم تا تصاویرِ روزگارِ جبهه و جنگ بدینوسیله در معرضِ نمایشِ عموم و علاقمندان قرار گیرد. لطفاً جهت تبادلِ اطلاعات، مجموعه‌ی ما را یاری فرمائید.

کلمات کلیدی
پیوندهای روزانه

در سالگردِ عملیاتِ مرصاد (روایتِ اول)

سه شنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۰۰ ق.ظ

روایتِ تحلیلیِ عکس و تصویر از «هجومِ منافقین» تا «عملیاتِ مرصاد» (قسمتِ اول)

شادی ارواحِ مطهر شهدا صلواتی مرحمت بفرمائید.

می‌گن تاریخ تکرار می‌شه. این حرف، حرف درستی است. چون اگر به غیر از این بود «قرآن» این همه آیه از اُممِ گذشته و سرنوشتِ اقوام و ملل نداشت. این‌که انسان‌ها می‌توانند سرنوشتِ تاریخ را عوض کنند هم حرفِ درستی است. چون اگر این طور نبود و انسان تسلیمِ حوادثِ روزگار و گذرِ تاریخ بود، خدا این همه آیه نداشت که ای مردم از سرنوشتِ انسان‌ها در ادوارِ مختلفِ تاریخی عبرت بگیرند. چه بسیار آدم‌ها که به تنهائی سرنوشتِ تاریخی را عوض کرده‌اند و در مسیرِ زمان، قرار گرفته و شکل و جهتِ حوادثش را تغییر داده‌ و آن را هدایت کرده‌اند.

به این تصاویر نگاه کنید:

نقشه‌ی هجومِ منافقین به کشور

تصویرِ اول: نقشه‌ی هجومِ منافقین / سومِ مرداد ماهِ سالِ 67 / هدف: رسیدن و فتحِ تهران و نابودیِ نظامِ جمهوریِ اسلامی
توضیحاتِ مجمل: سازمانِ منافقین با حمایتِ ارتشِ عراق و پس از در نوردیدنِ مرزِ خسروی، با تمامیِ امکانات و ادواتِ به روز شده‌ی نظامی که اهدائیِ اروپا و غرب و کشورهای حامیِ صدام بود، به قصدِ رسیدنِ به تهران حمله‌ی خود را که موسوم به «فروغِ جاویدان» بود، آغاز کرده و پس از طیِ مسیری در حدودِ 180 کیلومتر و پشتِ سر گذاشتنِ شهرهای «قصرِ شیرین»، «سر پلِ ذهاب»، «کِرِند» و «اسلام آبادِ غرب» واردِ «دشتِ حسن آباد» شده و در فاصله‌ی 35 کیلومتریِ رسیدنِ به «کرمانشاه» در تنگه‌ی «چهار زبر» توسطِ شیر دلانِ رزمنده، برای همیشه زمین‌گیر و متلاشی می‌شود.


انهدام ادوات و تجهیزات منافقین در دشت حسن آباد

تصویر دوم: انهدامِ ادوات و تجهیزاتِ منافقین در دشتِ «حسن آباد» / صبحِ روزِ چهارمِ مردادماهِ 67
توضیحاتِ مجمل: فرزندانِ با غیرتِ ایرانِ اسلامی با از جان گذشتگی اجازه ندادند تا منافقین به اهدافِ خود مبنی بر رسیدنِ به تهران دست یابند. دشتِ حسن آباد دشتِ نابودی و ذلت و اضمحلالِ ستونِ نفاق گردید. خداوندِ قادر و متعال یک بارِ دیگر چون سرتاسرِ جنگ به یاریِ ایرانِ اسلامی آمد و کشورِ حضرتِ امام را از نابودی و اشغال نجات داد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


تاریخِ روزگار ورق خورد و خورد تا رسید به ژوئنِ سالِ 2014 میلادی (حدودِ یک سالِ قبل) و این نقشه این بار در داخلِ خاکِ عراق توسطِ نیروهای بعثی- صهیونیستیِ استکبارِ جهانی، موسوم به «داعش» تکرار گردید!

هجوم نیروهای داعش به کشور عراق

تصویرِ اولِ هجومِ داعش به عراق که چقدر شبیهِ تصویرِ اولِ هجومِ منافقین به ایران است! هدف: رسیدن به «بغداد» و فروپاشیِ نظامِ حاکمی است که پس از فروپاشیِ صدام روی کار آمده است.
خبرها حاکی از آن است که ارتشِ عراق با خیانتِ برخی از فرماندهانش، با ترکِ مواضعِ‌شان، بخشِ اعظمی از خاکِ عراق و شهرهای شمالیِ آن را در اختیارِ مهاجمین قرار داده است. 


پیش روی داعش

تصویرِ دوم هجومِ عناصرِ موسوم به «داعش» و تصرف و اشغالِ شهرهای شمالیِ عراق تا رسیدن به نزدیکی‌های پایتخت!
توضیحاتِ مجمل: نیروهای داعش با حمایتِ آمریکا و غرب و صهیونیست‌ها و فتاوای مفتی‌های وهابیِ عرب‌های مرتجع و متمولِ منطقه، پس از در نوردیدنِ مرزِ عراق از طریقِ سوریه، با تمامیِ امکانات و ادواتِ به روز شده‌ی نظامی، به قصد رسیدن به «بغداد»، با هدفِ نابودیِ تفکرِ شیعی و در اصل، تفکرِ اسلامِ نابِ محمدی (صلوات الله علیه و آله و سلم) حمله‌ی خود را به کشورِ عراق آغاز کردند.

روزنامه‌های «ساندی تایمز انگلیس» و «وال‌استریت ژورنال» مدعی شدند "ایران فرماندهی ارتش از هم فروپاشیده‌ی عراق را برعهده گرفته است تا با نیروهای گروه تروریستی داعش مقابله کند. «ژنرال قاسم سلیمانی» فرماندهِ سپاه قدس ایران، عملیات دفاع از بغداد پایتخت عراق را در مقابل حملاتِ نیروهای گروه تروریستی داعش، فرماندهی می‌کند."

در جنگِ عراق با ایران، (با توجه به وضعیتی که در ماه‌های پایانی، برای ایران پیش آورده بودند) این نقشه‌ی «کرگدنی» (یعنی حمله و پیش‌روی در یک خط) می‌توانست بهترین طرحی باشد که انقلابِ اسلامیِ ایران را به نابودی کِشد! طرحِ عملیاتی که آمریکا (شیطانِ بزرگ) و جبهه‌ی استکباریِ دشمنانِ قسم خورده‌ی اسلامِ ناب، در اندیشه‌ی طغیان‌گرِ «مسعودِ رجوی» گذاشته و در «3مردادِ 67» در جبهه‌ی میانیِ کشورِ ما (یعنی در مسیرِ جاده‌ی قصرشیرین تا کرمانشاه و از آنجا تا تهران) آن را به کار بستند. اما در ایران، به مددِ الهی و با جانفشانیِ فرزندانِ روح اللهی، این طرح و عملیات در «تنگه‌ی چهار زبر» (که با عملیات مرصاد به «تنگه‌ی مرصاد» شهرت یافت)، ناکام ماند و به شکست انجامید؛

اگر آن روز یک عده در برابرِ هجومِ منافقین نمی‌ایستادند کشورِ ما همان موقع شاهدِ حضورِ عناصرِ داعشی در دلِ شهرهای خود بود و قصه‌ی دردناکِ جنایاتِ آنان را از نزدیک مشق می‌نمود!
ولی خدا خواست که آن روز حاملانِ منحوسِ این نقشه به مددِ رمزِ «یا علی بن ابیطالب» و توسطِ سپاهیانِ اسلامِ نابِ محمد و علی (علیهم صلوات الله و ملائکته اجمعین) به خاک افتاده و سرزمینِ ما گورستانِ ایادیِ استکبارِ شرق و غرب گردد.

آن روز گذشت و سال‌ها بعد، پس از بیداریِ اسلامی و انقلاب‌های مردمیِ منطقه، طرحِ این عملیات (عملیاتِ کرگدن)، بارِ دیگر بر روی میزِ طراحانِ اتاقِ فکرِ شیطانِ بزرگ و صهیونیست‌ها قرار گرفت و بارِ دیگر عملیاتِ اجرائیِ آن در جبهه و معبری دیگر کلید خورد تا با همان هدفِ دیروزی به نتیجه‌ی دلخواهِ امروزی برسند و کارِ ناتمامِ روزگارِ دیروزِ منافقین در جنگِ با ایران را امروز توسطِ نیروهای داعشِ در جنگِ با اسلامِ ناب، در عراق و سپس
در منطقه‌ای بسیار فراتر از عراق، به انجام رسانند. «و مکرو و مکرالله و الله خیر الماکرین»

............................................ ادامه دارد. (ان شاءالله)

  • Mohammad Abbasi

نظرات  (۷)

اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
«و مکرو و مکرالله و الله خیر الماکرین»
سلام خوبین

عملیات مرصاد یا عملیات فروغ جاویدان نام نبردی است که توسط سازمان مجاهدین خلق طرح ریزی شد و میان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سازمان مجاهدین خلق در اواخر جنگ ایران و عراق، در سال ۱۳۶۷ درگرفت. پس از چند روز درگیری درنهایت نیروهای ارتش ایران بر سازمان مجاهدین خلق پیروز شد. تعداد زیادی از نیروهای مهاجم در این نبرد کشته شدند.
پاسخ:
و علیکم السلام / به خوبیِ شما که نمی رسیم!
«فروغِ جاویدان» نامِ عملیاتی است که منافقین بر آن گذاشته‌اند. حمله‌ی منافقین، پیشِ خودشان عملیاتِ باصطلاح غرور آفرین و میهنیِ  فروغ جاویدان است. اما مقابله با این حمله و در نهایت طراحی و عملیاتی که ایرانی ها برای در هم کوبیدنِ آن عملیات تدارک دیدند نامش هست: «عملیاتِ مرصاد»
در ضمن این عملیات میانِ ارتشِ ایران و سازمانِ منافقین نبود. منافقین در خطوطِ اولیه‌ی نبرد علیرغم جانفشانی‌های بسیاری از برادرانِ با غیرتِ ارتشی، آنها را به عقب راندند و با شکستنِ تمامیِ خطوطِ آنها تا 35 کیلومتریِ کرمانشاه پیش آمدند. بعد از عنایتِ خدا و نفسِ قدسیِ حضرتِ امام (که همه چیز دستِ قدرتِ آن خدای احد و واحد است) نیروهای بسیجِ مردمی و گردان‌های رزمیِ آنان و هوانیروزِ ارتشِ جمهوریِ اسلامی عاملِ شکستِ این هجوم بوده است. یاد شهید صیاد شیرازی و سردار شوشتری بخیر!
رزمندگان اسلام در تنگه چهارزبر با آن ها روبرو شدند و خسارات سنگینی به آن ها وارد کردند. آنچه در پی می بینید، عکس هایی کمتر دیده شده از این عملیات غرورآفرین است که بعد از قبول قطعنامه 598 انجام شد تا بی قانونی و وحشیگری رژیم بعث و مزدوران منافقش را به نمایش بگذارد...

منافقین همه امکانات خود را برای رفتن بی دردسر تا تهران، همراه خود آورده بودند
تجهیزات عراقی با پرچم ارتش آزادیبخش ملی ایران وارد خاک میهنمان شد
هیچکدام از نیروهای منافقین نتوانستند از تنگه چهارزیر عبور کنند
تجهیزات زیادی نیز به دست رزمندگان به عنیمت گرفته شد
بیشتر تجهیزات منافقین در آتش خشم رزمندگان سوخت و کاملا از بین رفت
گلوله بالگردها، حسابی از خجالت تانک ها در آمدند!
رزمندگان با دور زدن تپه های منطقه چهار زبر، از پشت، منافقین را غافلگیر کردند

تعداد قابل توجهی از منافقین، اسیر شدند
تنگه چهارزبر
گروه های خبری خیلی زود برای پوشش اخبار عملیات مرصاد به تنگه چهارزبر آمدند
تا هر جا که چشم کار می کرد، ماشین ها و تجهیزات منافقین بود که در آتش خشم رزمندگان می سوخت
برخی از ماشین های منافقین با تعمیرات جزئی قابل استفاده بود / رزمنده ای در حال تعویض چرخ یک خودروی متعلق به منافقین است تا از آن استفاده کند
از پلاک ماشین ها و نوع تجهیزات می شد به خوبی کمک های عراق به منافقین را تشخیص داد
زنان منافق در این عملیات نقش مهمی داشتند، اما خیلی زود زمینگیر شدند
تصاویر رهبران منافقین، خیلی زود، زیر کفش و پوتین رزمندگان اسلام را بوسه زدند
بیشترین تلفات منافقین در تنگه چهارزبر در حوالی اسلام آباد بود
اعتماد به نفس پوشالی منافقین برای برو بچه های رزمنده هم جالب بود!
هیچ کسی رغبت نمی کرد به اجساد سوخته و متلاشی منافقین نزدیک شود
شهرهای مسیر حرکت منافقین مثل اسلام آباد و قصر شیرین و سرپل ذهاب هم دوباره رنگ جنگ به خود گرفته بود
رزمندگان اسلام، فوج فوج به غرب کشور آمدند و باقیمانده منافقین را پاکسازی کردند
پاسخ:
رزمندگان اسلام از وقتی که عراق و منافقین واردِ کشور شدند از همان منطقه‌ی شروع که 180 کیلومتر عقب‌تر از تنگه‌ی چهار زبر بود، با آنها روبرو شدند.
این عکس‌هائی که ازشون گفتی رو کجا باید ببینیم؟!! عکس‌هائی که نوشته‌ای کمتر دیده شده!! بهتر بود می‌نوشتی: "عکس‌های اصلاً دیده نشده‌ای که نمی‌‎بینید"
این‌که نوشته بودی هیچ‌کدام از نیروهای منافقین نتوانستند از تنگه‌ی چهار زبر عبور کنند، اشتباهست!
این‌که نوشته بودی رزمندگان با دور زدنِ تپه‌های منطقه‌ی چهار زبر، از پشت، منافقین را غافلگیر کردند، غلط اندر غلط است. ما یکی از شدیدترین نبردهای در طولِ دفاعِ مقدس را در روزِ چهارمِ مردادِ 67 تجربه کردیم و برخلافِ آنچه که مکتوب فرمودی دقیقاً پیشانی به پیشانیِ همدیگر می‌جنگیدیم. گاهی آنها می‌زدند به خط و خاکریز و دلِ بچه‌ها گاهی بچه‌ها می‌زدند به ستونِ منافقین و به دلِ نیروهای نفاق. جنگ بارها و بارها سینه به سینه شد. و از آنجا که آنها ایرانی بودند و فارسی صحبت می‌کردند و لباس‌هائی مشابهِ لباس‌های ما داشتند، لحظاتی پیش می‌آمد که خودی از بیگانه شناخته نمی‌شد.
تعدادی از منافقین «دستگیر» شدند. آنها که نیروی خارجی و مهاجمِ بیگانه از کشور نبودند. مجرمینِ فراریِ جانی و تروریستی بودند که طیِ سال‌های متمادی دستِ‌شان به خونِ مسئولینِ این مملکت و مردمِ کوچه، خیابانِ شهرهای این مملکت آغشته بود. خیلی از آنها «دستگیر» شدند.
این گروهِ خبری روزِ چهارمِ مرداد در آن اوجِ درگیری‌ها کجا بود؟! بله گروه‌های خبری روزِ پنجمِ مرداد در منطقه دیده شدند.
نوشته بودی از پلاکِ ماشین‌ها و نوعِ تجهیزات می‌شد به خوبی «عراقی» بودنِ آنها را تشخیص داد!! سلمانِ عزیز! خودروها و ادواتِ منافقین، خودروهای آخرین مدلِ اروپائی و ژاپنی بود، بچه‌های رزمنده در آن عملیات برای اولین بار با تویوتاهای 5 دنده‌ی ژاپنی مواجه شدند. تانک‌های چرخ‌دارِ «کاسکاولِ» برزیلی که مخصوصِ نبردِ در درونِ شهرها ساخته شده‌اند. کمر شکن‌هائی که بچه‌های «موتوری» وقتی بهشون رسیده بودند و برخی از آنها را غنیمت گرفته بودند آنقدر مدرن بود که حرفه‌ای‌های موتوری و رانندگانِ مجرّبِ پایه یک هم سر از کارِ آنها در نمی‌آوردند. نکته‌ی مهمِ قضیه این بود که ماشین‌ها صفر کیلومتر بود و فقط از «پادگانِ اشرف» تا نقطه‌ی درگیری استارت خورده و حرکت کرده بودند.
و قص علی هذا
زمان مرداد ۱۳۶۷ مکان مرزهای غربی ایران نتیجه پایان جنگ ایران و عراق علت جنگ سازمان ملل متحد، برای پایان یافتن جنگ و ایجاد آتش بس، به هر دو سمت درگیر فشار می‌آورد. ازاین‌رو صدام حسین برای اینکه از فرصت پیش آمده در پایان جنگ و قبل از آتش بس استفاده کند، تصمیم می‌گیرد حمله مجددی را به خاک ایران طرح ریزی و اجرا کند. تغییرات سرزمینی اکثر نیروهای ارتش ایران از خاک عراق بیرون رانده شدند به جز در جبهه شمالی، ایران آبراهه اروند رود را دست گرفت
پاسخ:
سلمان! تو هم با این سر هم بندیِ چپ اندر قیچیِ مطالبت!!
گه از سفره‌ی دشمن لقمه‌ای بر داشتی و گه از جبهه‌ی خودی!
اینقدر پرت و پلاست که نتونستم جمعش کنم! مجبور شدم تا بدینصورت جوابت را بدهم!
رفتی رو دَکلی که چشم اندازش اشتباهست؛ زاویه‌ی دوربینت باید اصلاح بشه تا گراهائی که می‌دی دقیق و درست از کار در بیاد.
احتمالا! این دفترچه‌ی ثبتِ گرا رو از جبهه‌ی دشمن غنیمت گرفتی!
سلام خوبین ن اتفاقا این رو از جبهه خودی گرفتم پس باید تاسف خورد به حال دوستان که کم کاری کردن تا به اینجا بکشه که مطالب رو اونطور که واقعیت هست عنوان نشه
عکس ها رو هم براتون گذاشته بودم موقه ای ارسال کردم عکس ها بود فکر میکردم باشه ولی الان تو نظرات دیدم که نیست
وبلاگم رو مسدود کردن که اونجا ببینید اون وبلاگمم فعلا فعل نیست چون روی رسانه کار میکنم
  • سید مصطفی مصطفوی
  • محمد آقا مطلب خوبی را برای پرداختن شروع کردی ولی توصیه هایی هم دارم 
    1- در نوع نگارش خود آتشی حرف نزن این جا عرصه قلم است و عرصه قلم با عرصه شعار و راهپیمایی تفاوت دارد و لذا با متانت بیشتری سخن بگو.
    به عنوان مثال منافقین، مجاهدین خلق و یا هر نامی دیگر که بر آنان بگذاریم باید قبول کنیم که برادران و خواهران ما بودند که به این اضمحلال رسیدند و در واقع از مکتب خانواده های ایرانی و مکتب حقه شیعه و اسلام و... این ها بیرون آمدند و خیلی سعی نکن تماما آنان را به استکبار و امثالهم وصل کنی که آنان ضد استکباری و ضد غربی بودند و در زمان شاه از مبارزین و البته از نخبگان مبارزه بودند پس در خطاب قرار دادن آنها سعی نکن از حد انصاف خارج شوی که اسلام ما را به انصاف حتی در مقابل دشمن می خواند و البته انصاف در مقابل دشمن چنانچه که علی (ع) الگوی ماست برازنده تر است و پس زیادی نوشته ات را شعاری نکن و متانت و منطق را بر آن حاکم کن. به نهج البلاغه نگاه کن چطور علی (ع) جریان خود و حریف را روایت می کند ما هم باید الگوی مان او باشد ونه اعلامیه های تبلیغاتی هماهنگی سازمان تبلیغات و یا نماز جمعه. اگر نوشته های نفاق را هم بخوانی همین ادبیات را دارد (ببخشید محمد جان که این گونه بی پرده سخنم می گویم زیرا تو برایم عزیزی قد آسمان
    2- متن وزین و منطقی را که خالی از پیش داوری و متناسب با اصول نگارش متن های کتابی را همه خواهند خواند و در غیر این صورت مخاطب نوشته هایت تنها کسانی خواهند بود که مذاق آنان با بیانیه های نمازجمعه ایی خواهد بود و در نگاه اول بسیاری از مخاطبان خود را از دست خواهی داد پس طوری بنویس که علی (ع) نوشت به صحیفه سجادیه نگاه کن ببین یزیدیان را چگونه رسوا می کند او همچون جدش علی (ع) پایه های آنان را ویران می کند ولی با زبانی بسیار خوب و در خور
    3- مقایسه داعش با منافقین به عنوان گروه های مورد سو استفاده قدرتمندان جهانی بجا بود
    باز هم اگر چیزی به نظرم رسید برایت خواهم نوشت. اگر موافق و یا مخالف موارد فوق بودی برایم ایمیل بزن تا توضیح بیشتری بدهم 
    ارادتمندتم. کشته مداومت و استقامت توام ، من فدای پاکی و عظمت روح تو بشم...
    پاسخ:
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    آقا سید مصطفای گلم، سلامی دوباره به شما رزمنده‌ی سال‌های قشنگِ دفاعِ مقدس
    از نظراتِ ارزشمندت استفاده خواهم کرد؛ هر چند در برخی موارد احتیاج هست که مباحثه صورت گیرد.
    رفیقِ قدیمی‌ام! باز هم ما را با نظراتت بنواز!
    با اجازه‌ آدرسِ وبلاگت را به دوستانِ همراهِ «تمدن خاکی» معرفی می‌کنم: http://mostafa111.blogfa.com/

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی