تمدن خاکی

تمدن خاکی حاوی اسناد و اطلاعات دفاع مقدس به لحاظ تصویری (عکس و سند)، صوتی، متنی و نوشتاری است که هدف اصلی آن تبادل اطلاعات بین کاربران و دارندگان اسناد جنگ می باشد

تمدن خاکی

تمدن خاکی حاوی اسناد و اطلاعات دفاع مقدس به لحاظ تصویری (عکس و سند)، صوتی، متنی و نوشتاری است که هدف اصلی آن تبادل اطلاعات بین کاربران و دارندگان اسناد جنگ می باشد

اینجا محلی است برای تبادل تصاویر و فیلم‌های دفاع مقدس و ایرانِ معاصر.
ما این وبسایت رو زدیم تا تصاویرِ روزگارِ جبهه و جنگ بدینوسیله در معرضِ نمایشِ عموم و علاقمندان قرار گیرد. لطفاً جهت تبادلِ اطلاعات، مجموعه‌ی ما را یاری فرمائید.

کلمات کلیدی
پیوندهای روزانه

بند 12 معروف به «بندِ ماشه»

دوشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۶:۰۶ ق.ظ

زنجیری که بر دست و پای دولت‌مردانِ «حسن روحانی» بستند.

«بند»ی که به هر بهانه‌ای «ایران»، متهم به نقضِ توافقِ هسته‌ای شود همه‌ی قطعنامه‌های شورای امنیت در تحریم‌ها به حالِ قبل بر می‌گردد.

(آقایون کلاهشون رو بندازند بالاتر!)


ساز و کارِ بازگشتِ تحریم‌ها در پیش نویسِ آمریکائی:

بر اساسِ بندهای «11» و «12» در این پیش نویس، اگر هر یک از اعضای 1+5 (منظور امریکا انگلیس روسیه چین آلمان و فرانسه) در هر زمان، ادعائی را مبنی بر نقضِ توافق طرح کنند، روندی شروع می‌شود که در نهایت ممکن است به بازگشتِ تحریم‌ها علیهِ ایران منجر شود!

وقتی به «برجام» نگاه می‌کنیم یک مکانیزمِ سه لایه‌ی حلِ اختلاف پیش بینی شده است؛ در لایه‌ی اول، هم دولتِ ایران و هم دولت‌های 1+5 اختلاف را به کمسیون مشترک، (کمسیونی که ناظر بر اجرای این برجام خواهد بود) ارجاع می‌دهند. کمسیون 15روز فرصت خواهد داشت که در واقع به این اختلاف رسیدگی کند. در صورتی که مشکل حل نشود در 15روزِ دوم، این طرفی که شکایت می‌کند می‌تواند به وزرای خارجه یا به هیأت مشورتیِ سه نفره‌ای که پیش بینی شده است موضوع را ارجاع دهد یا اینکه هم‌زمان به هر دوی وزرای خارجه یا هیأتِ مشورتی ارجاع دهد؛ اگر باز مشکل حل نشد در مرحله‌ی بعد، کمسیون رأی غیر الزام آورِ هیأتِ مشورتی را طیِ 5 روز بررسی می‌کند، اگر باز مشکل حل نشد در این صورت، طرفِ شاکی می‌تواند «این مسئله‌ی حل نشده» را به عنوانِ دلیلی بر عدمِ اجرایِ تعهداتش به موجبِ برجام در نظر بگیرد!

با وجودِ این که در این پیش نویس مراحلِ چند گانه‌ای برای رسیدنِ ادعا یا شکایت علیهِ ایران به شورایِ امنیت وجود دارد، اما نکته‌ی اصلی اینجاست که عضوِ شکایت کننده اگر به هر دلیلی در مرحله‌ی گذشته از شکایتش صرفِ نظر نکرد موضوع در شورای امنیت مطرح می‌شود و نظرِ شورای امنیت برای همه‌ی طرف‌ها الزام آور است! طبقِ متنِ پیش نویس در این مرحله اگر شورای امنیت علیهِ ایران رأی داد، هر شش قطعنامه‌ی قبلیِ شورای امنیت درباره‌ی تحریم‌ها علیهِ ایران فوراً باز می‌گردد. هیچ یک از 5 عضوِ شورای امنیت هم نمی‌تواند قطعنامه را «وتو» کند، زیرا دیگر حقِ وتوئی ندارد! (یعنی قبلاً پیش آمده بود که چین یا روسیه قطعنامه‌ای را به نفعِ ایران وتو کرده بودند، ولی این بار جلوی این کار را هم گرفته‌اند.)

مسئله‌ی دیگر این‌که اگر یکی از اعضای 1+5 شکایت کند که ایران تعهداتِ خود را به طورِ فاحش نقض کرده، شورا این شکایت را بررسی خواهد کرد و اگر شورای امنیت قطعنامه‌ی جدیدی را در موردِ تداومِ لغوِ قطعنامه‌های قبلی نتواند به تصویب برساند، پس از 30 روز از تاریخِ شکایتِ آن عضو، تمامیِ قطعنامه‌های لغو شده به همین شکلِ کنونی مجدداً اجرائی خواهد شد! ... (و مطمئناً قطعنامه‌ی شورای امنیت الزام آور خواهد بود.)

حال با توجه به سابقه‌ی 1+5 در سال‌ها اعمالِ فشار و تحریم به بهانه‌های مختلف، این مکانیزمِ بازگشتِ تحریم‌ها با نظرِ شورای امنیت، بسترِ لازمی برای سوء استفاده‌ها و بهانه‌گیری‌های بیشترِ آنان و «شیطانِ بزرگ» فراهم آورده است تا هر وقت که دلشان خواست با زور و قدرت و قانونِ «شورای امنیتِ‌شان»، بر ایران و ایرانی و «استقلال و آزادیِ جمهوریِ اسلامی» بکوبند و بتازند!
حسن روحانی

جواد ظریف

(آقایون کلاهشون رو بندازند بالاتر!)

  • Mohammad Abbasi

نظرات  (۲)

باید صبر کرد!
روشن گری و صبر!
روشن گری بدون عصبانی شدن و از کوره در رفتن، که فرموده اند:
«لایحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر»
«العلم» به فتح عین و لام
پاسخ:
ممنون که ما رو امر به صبر فرمودید!
امام خمینی (رحمة الله علیه):
به مناسبت سالروز پذیرش قطعنامه 598
اگر بند بند استخوانهایمان را جدا سازند، اگر سرمان را بالاى دار برند، اگر زنده زنده در شعله‌هاى آتشمان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستى‌مان را در جلوى دیدگانمان به اسارت و غارت برند هرگز امان نامه کفر و شرک را امضا نمى‌کنیم.
29 تیر 1367
صحیفه امام، جلد21، صفحه 98
پاسخ:
خدا به حقِ اجدادِ طاهرینِ «خمینیِ عزیز» و به حقِ مظلومیتِ راه و منشِ حضرتِ امام به شما بزرگوارِ فهیم اجرِ مجاهدت و سعادت و شهادت عطا فرماید.
خدا کند از این محتوا دورِمان نسازند و با آبرو و رو سفیدی، حضرتِ امام و شهدای انقلاب و جهاد را ملاقات کنیم.
برای آن عده که این روزها روزهای یادآوریِ «جامِ زهر» است، (که دلشان خون است) همین‌طور است که شما می‌فرمائید. خدایا روا مدار که در بستر بمیریم.
دلم خواهد که در سنگر بمیرم
به سان مالکِ اشتر بمیرم
نمی‌خواهم چو بلبل از غمِ گل
به روی شاخه‌ای بی بر بمیرم
...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی