تمدن خاکی

تمدن خاکی حاوی اسناد و اطلاعات دفاع مقدس به لحاظ تصویری (عکس و سند)، صوتی، متنی و نوشتاری است که هدف اصلی آن تبادل اطلاعات بین کاربران و دارندگان اسناد جنگ می باشد

تمدن خاکی

تمدن خاکی حاوی اسناد و اطلاعات دفاع مقدس به لحاظ تصویری (عکس و سند)، صوتی، متنی و نوشتاری است که هدف اصلی آن تبادل اطلاعات بین کاربران و دارندگان اسناد جنگ می باشد

اینجا محلی است برای تبادل تصاویر و فیلم‌های دفاع مقدس و ایرانِ معاصر.
ما این وبسایت رو زدیم تا تصاویرِ روزگارِ جبهه و جنگ بدینوسیله در معرضِ نمایشِ عموم و علاقمندان قرار گیرد. لطفاً جهت تبادلِ اطلاعات، مجموعه‌ی ما را یاری فرمائید.

کلمات کلیدی
پیوندهای روزانه

"هر کس پای «هیهات من الذله» در مقابلِ «شیطانِ بزرگ» ماند،
اگر در کربلا هم می‌شد می‌ماند
"

بی سر و سامان توام یا حسین
السلام علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک ...
السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین

در کارزارِ کربلا، کار به ظهرِ عاشورا که می‌رسد رفته رفته این غربت و بی‌کسی بیشتر رخ می‌نماید. انگار بی‌کسی و غربت هم یارانِ یزید می‌شوند. آب هم به سپاهِ یزید می‌پیوندد و تشنگی یار و همدمِ سپاهِ حق می‌گردد!

«دنیا» و «نفس» در اجتماعِ حاکمِ دارالاماره‌ی «اسلامِ یزیدی» همه را گرد آورده است! جمود و جهل و ظلمت و ریش و تسبیح و عمامه و حتی علمای قوم و وکلای ملت و ریش سفیدان و زعمای امتِ رسول الله را؛ از کوفی و شامی و مکی و دیگران گرفته، تا آنها که ایرانی بودند! من شنیده‌ام که از ایران هم در آن اجتماعِ عظیمِ «اهالیِ کوفه» حضور داشته‌اند! و مپندار که «اهلِ کوفه» تنها ساکنانِ یک شهرند!

نگوئید «تو» همه را زده‌ای! به «والله» همه‌ی اینها که نام بردم در آن روزگارِ تنهائیِ «حسین» حضور داشتند! حتی «خدا» هم بود! ولی نه در باورِ «نفس» و اعتقادِ به «دنیا»ی کوفیان؛ خدا بود در لفظ و در لقلقه‌ی زبانِ «ألنّاس» (مردم)، که «عَبیدُ الدنیا» شدند، "الناس عَبیدُ الدُّنیا و الدّینُ لَعقٌ عَلَی ألسِنَتِهِم یَحُوطُونَهُ مَا دَرَّت مَعَایِشُهُم، فَإذا مُحِّصُوا بِالبَلاءِ قَلََّ الدَّیَّانونَ"

این جملاتِ آقا اباعبدالله است که ترجمه‌اش این است: "مردم بندگانِ دنیایند و دین لقلقه‌ی زبانِ آنان است. دین را نگه می‌دارند تا جایی که گذرانِ زندگی آنها پا برجا باشد ولی زمانی که به بلا آزموده می‌شوند «دین داران» کم‌اند!

تا بوده چنین بوده! دنیا و نفس در طولِ تاریخ و در یک اتحادِ هماهنگ، همه را در کنارِ شُریح و عبیدالله و شبث و عُمر و شمر و خولی و حرمله و عَمرو و زید؛ گرد ‌می‌آورد تا عرصه را بر مردمانِ مردِ اسلامِ ناب تنگ کند و آنها که تن به ذلت نداده‌ و نمی‌دهند خود را برای کشته شدن آماده می‌کنند. "ان الله قد شاء أن یراک قتیلا" که حق و حقیقت، کشته نشود. که «الاسلام» که همان «اسلامِ نابِ رسول الله صلوات الله علیه و آله و سلم» است، به «والسلام» نرسد!

...

خدایا! ظهرِ عاشورای جنگِ ما کجا بود؟ جنگی که مرشدِ اعظمِ ما گفت: "جنگِ حق و باطل بود. جنگِ فقر و غنا بود. جنگ ایمان و رذالت بود." خدایا زمانِ بی‌کسیِ «امام» کجا بود؟ آن بعد از صلاتِ ظهری که رو به پایان بود؟ خدایا! «والفجر» عاشورای جنگِ ما، «و لیالٍ عشرِ» آن حماسه‌ی عاشورائیِ حضرتِ امام کجاست؟

خدایا! خیبر است که سردارانی چون «حاج همت» و «حمید باکری» تنها و بی یار شدند؟ بدر است که مهدیِ باکری در مقابلِ دشمنِ تا بنِ دندان کینه و بغض و حقد و آتش قرار گرفته بود؟ کربلای 5 است که تمامِ یزید و یزیدیّت بر ضدیتِ «حق» مجسم گشت؟ عبیدالله حاضر بود و شبث و شریحِ قاضی. آمریکا بود و عرب‌های نامردِ متمولِ زر و تزویر و صهیونیست‌ها!

انگار تا بوده رسمِ تاریخ بر این بوده که علمدارانِ اسلامِ ناب محمدی (صلوات الله علیه و آله و سلم) عاقبتشان به «تنهائی» و «بی‌کسی» ختم ‌شود.

...

خدایا «قطعنامه» در کدام خانه‌ی شطرنجیِ تاریخ می‌گنجد؟ و صفینِ در کدام معرکه‌ی انقلابِ ما سردارای چون «مالکِ اشتر» را وادار به عقب گرد می‌کند؟ خدایا علی را! و باز هم «علی» را دریاب که بی کس است و تنها!

...

این دروغِ محض است که «ما اهلِ کوفه نیستیم علی تنها بماند»! تاریخ ثابت کرده که حسین به ظهرِ عاشورا نرسیده تنهاست! و تاریخِ انقلابِ ما نیز! و آن 72 یار عاشورائیِ حسین که تمثیلِ یارانِ اندکِ سپاهِ حق اند در برابرِ لشکرِ بی‌شمارِ شیطان که به اندازه‌ی خودِ حقیقت، حقیقت دارد.

مگر امامِ ما هم مجبور به نوشیدنِ جامِ زهر نشد؟ جامِ صلح و سازش بر او نوشاندند چون «علی» در صفین! / او نیز چون اجدادِ پاک و مطهرش با زهرِ خودی‌های به ظاهر مسلمان، خون به جگرش شد، چون «حسن» / و در حالی که تنها بود به اجدادِ مظلوم و مطهرش پیوست؛ چون «حسین» / و عاقبت به بسیجیانش ملحق شد، چون خودش که روحِ خدا بود در کالبدِ زمان / به همان سپاهِ اندکی که او را در «فکه» و «شلمچه» و «خرمشهر» و «طلائیه» و «جزایر» تنها نگذاشتند. همان سپاهی که با او به انقلاب رسیدند و با او در جمعیتِ اصحابِ حسین گم شدند. او با بسیجیانش محشور شد و پیوست به «حاج ابراهیم همت»، به «حسنِ باقری»، به «علی هواشمی»، به «اوستا عبدالحسینِ برونسی»، به «مهدی زین الدین» و ... و ... و... و بقیه را تو بگو اگر می‌شناسی‌اش! ...

خدایا! ظهرِ عاشورای جنگِ ما کجاست؟ و بعد از ظهرِ زمانِ بی کسیِ امامِ ما کجا خواهد بود؟ خدایا! «ولیالٍ عشرِ» آن حماسه‌ی عاشورائیِ حضرتِ ولی کجاست؟ قبله‌ی کربلا را به من بنما؛ گودیِ قتلگاهِ را نشانم ده! دلم برای حسین و یارانِ حسین تنگ شده! دلم برای امام و دوستانِ شهیدم بی قرار است!

...

پرسید: نام این سرزمین چیست؟ ... همین‌که نام «کربلا» را شنید فرمود: " «اللهُمَّ إنّی أعوذُ بِک مِن الکَربِ وَ البَلاء» ... این مکان جای فرود آمدن ما و محل ریختنِ خون ما و جایگاه قبور ماست؛ این خبر را جدّم رسول خدا صلی ‏الله ‏علیه ‏و ‏آله به من داده است."

هنوز از کربلایت / به گوش آید صلایت / حسین جان‌ها فدایت / حسین جان‌ها فدایت

شهیدی که با دستان بسته به شهادت رسیده است
با دستانِ بسته به شهادت رسیدند

شهیدی که با دست و پای بسته تفحص شد
با سیم تلفن دست و پای او را بسته بودند

پیامی که شهدای دست بسته‌ی غواص به جامعه‌ی امروز ما دادند:

"نکند آمریکا و غربِ سیلی خورده، در مملکتِ امام با دست‌های بسته زنده به گورتان کنند!"

حضرتِ «ره‌بر» در همین مراسمِ سالگردِ ارتحالِ حضرتِ امام فرمودند: "راه امام را گم کنیم سیلی خواهیم خورد."

  • Mohammad Abbasi

نظرات  (۸)

سلام ممنون از مطلب خوبتون
«دیدمت در بین گودالی و غمگین می شوی
در میان حوض خون رفتی و رنگین می شوی
گاه زیرچکمه ها هستی و سنگین می شوی
گاه با سر نیزه ها بالا و پایین می شوی»
وانا ان شاء الله بهم لاحقون.
...وثبّت لی قَدم صدق عندک معَ الحسین....
  • اسم مهم نیست
  • وقتی «روحانی» از عاشورا «درسِ مذاکره»! می‌گیره، ما آدم‌های «جسمانی» هر چقدر فریاد بزنیم: "هیهات من االذله"!!
    خدایا! به حقِ مظلومیت حسین، به حقیقتِ آن لبانِ تشنه‌ای که زیرِ بارِ ستم زندگی نکردند و مرگِ سرخ را به از زندگی با ستمگران دیدند، همچنان فریادِ ما را با تمامِ ذراتِ وجودی‌مان «هیهات من الذله» بدار و به ما توفیقِ درکِ حسین و شهادتِ در مسیر حسین، عطا فرما. «الهی آمین»

    السلام علیک یا ابا عبدالله بارالها مارا با راه حسین اشنا کن تا حسینی شویم وحسینی بمانیم اما حسین ناگهان در روز عاشورا حسین نشد حسین بود در کنار امیرالمومنین حسین ماند در کنار ولی امرش امام حسن ودر  عاشورا اوج حسینی بودن را به همه اموخت برادران حسینی شدن اماده شدن واماده بودن با شناخت و بصیرت  می خواهد باید مواظب معاویه ها باشیم تا بازیچه یزیدها نشویم تا اگر عاشورا تکرار شد مقابل ابا عبدالله نباشیم . والسلام موفق باشیم
  • حمیدرضا طالع زاده
  • باعرض سلام وخسته نباشید
                                 تیربارانم کنیدای اهل طوفان بیشتر
                                 عطروبویم می شوددرزیرباران بیشتر!!
                                 بذرهابرخاک می افتندوقمصرمی شوند
                                 بازهم رومی شوددست زمستان بیشتر!!
                                 باخطوط نیزه هابرروی گلبرگ زمین
                                 خوشنویسی می شودآیات قرآن بیشتر!
                                 سجده ی بارانم وعطرم،قیام سیب هاست
                                 می روددربادتکبیردرختان بیشتر!
                                 بی گمان ازهرطرف رگهای گل رامی برُند
                                 می وزدازآن طرف،عطرگلستان بیشتر
                                 آسمان برروی نیزه می شودنزدیکتر
                                 می پرنداین بالهاازروی ایوان بیشتر!
                                 آسیاب ظلم باشدهرچه نبضش تندتر
                                 ازنفس می افتدآخرآسیابان بیشتر
                                 شیشه ی خون برزمین هفتادقسمت می شود
                                 این بیابان می شودآیینه بندان بیشتر
                                 صبح فروردین زخم است وبه گل خواهدنشست
                                خطبه های رویش ازلبهای گلدان بیشتر
    اللهم عجل لولیک الفرج_آمین

    «پیچیده شمیمت همه جا ای تن بی سر

    چون شیشه عطری که درش گم شده باشد»

    بسم الرب الشهدا والصدیقین
    با سلام و درود و صلوات به ارواح طیبه همه شهدا .از برادر عزیزم به خاطر زحمات بی شائبه و بی دریغ در شناساندن هر چه بیشتر حماسه دفاع مقدس به این بنده حقیر که جنگ را درک نکرده ام متشکرم .اجر شما با سیدالشهدا .می خواهم بدانم عکس بدون سر در صفحه اصلی مربوط به کدام شهید و کدام عملیات است ?التماس دعا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی