تمدن خاکی

تمدن خاکی حاوی اسناد و اطلاعات دفاع مقدس به لحاظ تصویری (عکس و سند)، صوتی، متنی و نوشتاری است که هدف اصلی آن تبادل اطلاعات بین کاربران و دارندگان اسناد جنگ می باشد

تمدن خاکی

تمدن خاکی حاوی اسناد و اطلاعات دفاع مقدس به لحاظ تصویری (عکس و سند)، صوتی، متنی و نوشتاری است که هدف اصلی آن تبادل اطلاعات بین کاربران و دارندگان اسناد جنگ می باشد

اینجا محلی است برای تبادل تصاویر و فیلم‌های دفاع مقدس و ایرانِ معاصر.
ما این وبسایت رو زدیم تا تصاویرِ روزگارِ جبهه و جنگ بدینوسیله در معرضِ نمایشِ عموم و علاقمندان قرار گیرد. لطفاً جهت تبادلِ اطلاعات، مجموعه‌ی ما را یاری فرمائید.

کلمات کلیدی
پیوندهای روزانه

آبروی ما رو بردی!

پنجشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۲۳ ب.ظ

شهید «اخوی عرب»

شهید حسینِ عربعامری مشهور به «اخوی عرب» (آن که لباسِ سبزِ سپاه بر تن دارد؛ علمدار و فرمانده‌ی خط شکنِ گردانِ همیشه پیروزِ کربلا.)

دوربینِ فیلمبرداری صحنه‌ای را از شهید «اخوی عرب» فرمانده‌ی گردانِ کربلا شکار کرده‌‌! آن صحنه‌ که «اخوی» بدونِ این‌که بداند در لنز قرار گرفته و دوربین، همراه با او حرکت می‌کند. «اخوی عرب» وقتی که متوجه می‌شود، در واکنشِ به فیلمبردار و دوربینش بدونِ این‌که به سمتِ‌شان بچرخد، در همان حال‌که سرش پائین است و به مسیرش ادامه می‌دهد، با لبخند و طنزِ ملیحانه‌ای می‌گوید:

"آبروی ما رو بردی!"

در ظاهر خطاب به دوربین است؛ در حقیقت و باطن خطاب به ریا و خود نمائی است.

شهدا هر کجا که تظاهر و خودنمائی بوده، آبرویِ خودشون رو در پیشگاهِ الهی رفته می‌دیدند. قربانِ همه‌شون! «اولیائی تحت قبائی لا یعرفهم غیری» ـــ امروزه که دوربین و تظاهر و چهره شدن، رسمِ بازارِ خیلی‌ها شده!

بازارِ خیال و دروغِ چت و واتس‌اپ و وایبر و وای فای و بی بی إم(بلک بِری مسنجر) و وی چت و فیس بوک و اسنپ چت و اسکایپ و هزار کوفت و زهرِ مارِ دیگه به صورتِ آنلاین!

گاهی «گوشیِ همراش» رو می‌گرفت و شروع می‌کرد به دعا و گریه!!

گوشیِ همراه کجا بوده؟! حاشیه‌های سفیدِ دور تا دور ادعیه‌های «کلیاتِ مفاتیح» رو بریده بود تا به‌راحتی داخلِ جیبش جا بشه! تا همیشه همراش و مدام گوش به زنگِ خدا باشه!

  • Mohammad Abbasi

نظرات  (۲)

سلام و عرض ادب دوست عزیز
امیدوارم ماه شعبان برای شما ماهی سرشار از مهر و برکت باشه
اگر امکان داره در صورت صلاحدید ما را با نام ماه رمضان 94 در پیوندهای بلاگتان قرار دهید
موفق باشید و سربلند
یا علی بدروود
  • ﻋﻠﻲ اﻛﺒﺮ
  • ﺳﻼﻡ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺑﺮاﺩﺭ ﺑﺰﺭﮔﻮاﺭ و ﺗﺸﻜﺮ اﺯ ﺗﺼﺎﻭﻳﺮ و ﻣﺘﻨﻬﺎﻱ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺯﻳﺒﺎ اﻧﺸﺎا... اﺯ ﺷﻔﺎﻋﺖ ﺁﻥ ﺳﺒﻚ ﺑﺎﻻﺗﺮﻳﻦ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩاﺭ ﺷﻮﻳﻢ

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی