تمدن خاکی

تمدن خاکی حاوی اسناد و اطلاعات دفاع مقدس به لحاظ تصویری (عکس و سند)، صوتی، متنی و نوشتاری است که هدف اصلی آن تبادل اطلاعات بین کاربران و دارندگان اسناد جنگ می باشد

تمدن خاکی

تمدن خاکی حاوی اسناد و اطلاعات دفاع مقدس به لحاظ تصویری (عکس و سند)، صوتی، متنی و نوشتاری است که هدف اصلی آن تبادل اطلاعات بین کاربران و دارندگان اسناد جنگ می باشد

اینجا محلی است برای تبادل تصاویر و فیلم‌های دفاع مقدس و ایرانِ معاصر.
ما این وبسایت رو زدیم تا تصاویرِ روزگارِ جبهه و جنگ بدینوسیله در معرضِ نمایشِ عموم و علاقمندان قرار گیرد. لطفاً جهت تبادلِ اطلاعات، مجموعه‌ی ما را یاری فرمائید.

کلمات کلیدی
پیوندهای روزانه

با من بیا تا خطِ اولِ «یَمنی‌ها»

دوشنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۴، ۱۰:۵۸ ق.ظ

لبیک یا خمینی

...

حضرتِ امام کی گفت: "جنگ ما جنگ عقیده است"؟ همان زمانی که خیلی‌ها فکر کردند تفکرِ او به انتهای خط رسیده! همان زمانی که خیلی‌ از ما حضرتِ امام را باختیم و تفکرش را غربِ فرصت طلب به نفعِ منافعِ خودش بُرد! همان زمانی که ما تفکرِ اسلامِ نابِ محمدی )صلوات الله علیه و آله و سلم)  را که او در عصرِ غربت و مظلومیتِ اسلامِ رسول الله دوباره حیات بخشید و از سر گرفت را قربانیِ دیپلماسی و تفسیرِ به روز شده‌ی تمدن و دنیای غرب و روابط با غرب و جهانی شدنش کردیم؛ قربانیِ فن و عمل مفسرین و متفکرینِ غربی؛ که تفکرشان رهبریِ مذاکرات بین ملت‌های دربند اما صاحبِ سرمایه و سرمایه‌دارانِ مستکبر به منظور حصولِ تمامِ آن سرمایه برای رسیدن به مطامع و پُر کردنِ منافعِ خویش، تحتِ لوای صلح! با دکترینِ سازش! بود؛ سازشِ بینِ «گرگ و میش»! که مورد رضایت طرفین باشد!! "در‌‌ همان حدی که آن‌ها آقا باشند ما نوکر، آن‌ها ابرقدرت باشند ما ضعیف، آن‌ها ولی و قیم باشند ما جیره خوار و حافظ منافع آن‌ها"[1] قربانیِ بازیِ «برد-برد»! ...

 حضرتِ امام کی گفت: "ترس من این است که تحلیل‌گران امروز، ده سال دیگر بر کرسى قضاوت بنشینند و بگویند که باید دید فتواى اسلامى و حکم اعدام سلمان رشدى مطابق اصول و قوانین دیپلماسى بوده است ‏یا خیر و نتیجه‏ گیری کنند که چون بیان حکم خدا آثار و تبعاتی داشته است و بازار مشترک و کشورهای غربی علیه ما موضع گرفته‏‌اند پس باید خامی نکنیم و از کنار اهانت کنندگان به مقام مقدس پیامبر و اسلام و مکتب بگذریم."؟ همان روزها «جهاد اسلامی فلسطین» طی بیانیه‏‌ای صهیونیست‏‌ها را از چاپ و انتشار آیات شیطانی برحذر داشت. مقامات رژیم تروریستِ اسراییل نیز به علت نگرانی از واکنش مسلمانانِ ساکن سرزمین‏‌های اشغالی، از یک مؤسسه انتشاراتی که در صدد ترجمه عبری و انتشار این کتاب بود، درخواست کردند که در تصمیم خود فعلاً تجدید نظر کند. اما روزنامه‌ی «ساندی ابزرور» فاش کرد که یک تیم از کارشناسان ویژه‌ی سازمان امنیتی اسراییل از طرف نخست وزیر این کشور برای حمایت از جان «سلمان رشدی» به لندن اعزام شده است!
چه شد که مسئولینِ ما در پایانِ سالی که گذشت پس از توهین به پیامبرِ عظیم الشأنِ اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد بن عبدالله صلوات الله علیه و آله و سلم و توهین به دینِ اسلام و مسلمانان، به فرانسه سفر می‌کنند؟ داستان از این قرار هست که ما اهداف و آرمان‌های اسلامِ نابِ محمدیِ حضرت امام را نفهمیدیم! و در چنین شرایطی وزیر امور خارجه‌ی ام القرای جهان اسلام به فرانسه سفر می‌کند تا با مقامات این کشور ملاقات ‌کند
!

درد از کی شروع شد؟ از همان زمانی که ما مرام‌نامه‌ی نهائیِ حضرتِ روح الله را در حدِّ یک پیامِ مربوط به سالگردِ کشتارِ خونین مکه دیدیم و آن را فقط به اندازه‌ی خبرِ آخرِ شبِ صدا و سیما پخش کردیم و تمام! همان زمانی که آن مانیفست؛ آن اعلامیه‌ی قدرتِ جهانیِ اسلامِ ناب، به مؤسسه‌ی نشر سپرده شد تا در آرشیوِ اوراقِ تاریخیِ موزه‌ی امام خمینی بایگانی گردد! ...

و دقیقاً در همان زمان مفسرین و متفکرینِ غربی، اروپائی، صهیونیست‌ها و آمریکا این سندِ قدرت‌بخشِ روح افزای فتح آفرین را روی میزِ تفسیر و تحلیلِ نخبه‌گان سیاسی- اطلاعاتیِ خود گذاشتند تا از کلمه به کلمه‌ی آن تفکر و از لحظه به لحظه‌ی جملاتِ آن اندیشه به نفعِ دنیای زر و زور و تزویرِ خود، بهره بگیرند. همان زمان که فهمیدند اسلامِ نابِ رسول الله با اسلامِ آمریکائی است که ذبح خواهد شد؛ همان زمان که فهمیدند حسین بن علی علیه السلام و کاروانِ حسین، با اسلامِ ابوسفیان و معاویه و یزید است که قربانی می‌شود. حسین باید در محاصره‌ی مسلمانانی قرار گیرد که روزگاری همرزم و همسنگرِ او بودند؛ منش و تفکر حسین باید در محاصره‌ی منش و تفکرِ یک بوزینه باز قرار گیرد!

...

در تفکرِ دشمنان محمد و آلِ محمد(ص)، حسین را باید مثلِ یزید تقلید کرد! همان‌طور که محمد(ص) را باید مثلِ معاویه و عمروعاص تقلید کرد! قرآن اگر دستِ علی باشد خاندان و خانمانِ ابوسفیانی و بنی‌الامیه و ظلم و نفاق و کفر خواهد سوخت! قرآن اگر در اندیشه و سینه‌ و سیره‌ی علی باشدکه جانِ پیامبر است، جانِ دنیا و دنیاپرستان و ظالمین و مستکبرین را خواهد گرفت! قرآن باید بر نیزه‌ی عَلَمِ معاویه عَلَم شود تا عوامِ بی بصیرت آن را در سپاهِ مکر و در دستانِ عمروعاص ببینند. تا معاویه بر خلافتِ مکر و حیله و عوام فریبی و منبر و دستکِ دنیا بر دنیاپرستان حکومت کند. ...
 که «آوینیِ شهید» چقدر دقیق گفته است:
"شیطان بوزینه‌ی خداست!" در منشِ آمریکائی-صهیونیستی باید از اسلامِ محمدی تقلید کرد تا یک اسلامِ ابوسفیانی-آمریکائی ساخت! یزید بوزینه‌ی حسین است!

"و چیزی نگذشت که دیدیم دجّال به لباس حق در آمد و سامری خود را در پسِ نقاب موسی پنهان داشت و عرفان با جنون و فساد و فتنه‌ی شیطانی جمع شد. و البته دامن کبریای حق از این گَردها مبرا بود."← آوینی

همان زمان که فهمیدند اسلامِ نابِ رسول الله با اسلامِ اشرافیت، با اسلام ابوسفیان، اسلام ملاهاى کثیف دربارى، اسلام مقدس نماهاى بی‌شعور حوزه‌هاى علمى و دانشگاهى، اسلام ذلت و نکبت، اسلام پول و زور، اسلام فریب و سازش و اسارت، اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه داران بر مظلومین و پابرهنه‌ها، و در یک کلمه اسلام امریکایى، ذبح می‌شود!

حسین بن علی با حکمِ «قاضی شریح» و به دستِ جانبازِ صفین سر از تنش جدا می‌گردد![2] همان وقتی که فهمیدند پیرامونِ پیامبر، حواریونی وجود دارند که به زر و تزویر و دنیا فریفته خواهند شد و دینشان را در قبالِ دنیایشان خواهند فروخت و آخرتشان را به دنیای فرزندشان خواهند داد! همان وقتی که دشمن زرّادخانه‌ی  فتنه‌اش را در میانِ دو پهلوی مسلمانان نهاد تا کوفه سرزمینِ مستعدِ فتنه‌ها و کارخانه‌ی تولید و عرضه‌ی نخبگانِ چند چهره شود؛ نخبگانِ چند چهره‌ای چون «شبث بن ربعیِ» سرکرده‌ی بنی تمیم و «عمرو بن حریث» خبیثِ سرسپرده‌ی حکومتِ فتنه و «یزید بن حارث» جاسوسِ بنی امیه و امثالهم که آقا ابا عبدالله در روز عاشورا با نامشان آنها را خطاب کرد و مفتضح شدند و «عمرو بن حجاج زبیدیِ» ملعون که از جمله کسانی بودند که به امام حسین علیه‏‌السلام نامه نوشتند و آقا را به عراق دعوت کردند؛ همین عمروِ نامردِ بی‌دین، در قضیه‌ی کربلا فرمانده‌ی میمنه‌ی سپاهِ عمر سعد بود. ...

همان وقتی که دشمن فهمید که عوام از رسول الله همان را می‌فهمند که در سیره و عملِ این‌ها مشاهده می‌شود ... ابوموسی اشعری را عالِمِ مجاهدِ فقیهِ با بصیرت قلمداد می‌کردند که فتنه‌ها را می‌شناسد و تعبیر و تفسیرِ روایات و احادیثِ نبوی را می‌فهمد و با تحلیل و تفسیری عمیق! مردم را در قضیه‌ی «جمل» به ماندنِ در خانه‌ها ترغیب می‌کند تا معاویه بر مسندِ فتنه‌ی اسلامِ آمریکائیِ زر و تزویرِ صهیونیستی بماند! .....

(ای جانم به قربانِ حبیب بن مظاهرِ اسدی، سعید بن عبدالله حنفی، مسلم بن عوسجه‌ی اسدی این‌ها هم کوفی بودند ... «السَّلامُ عَلی عَبدِ الرَّحمنِ بْنِ عَبْدِاللَّهِ بْنِ الْکِدِرِ ألْأَرْحَبی‏.» که در زیارت امام حسین در روز عاشورا این سلام‌ها و این نام‌های مطهر آمده است.)

همان وقتی که حضرتِ امام در پیامِ مربوط به سالگردِ کشتارِ حجاج فرمودند: " مسلمانان نمى‌دانند این درد را به کجا ببرند که آل سعود و خادم‌الحرمین به اسرائیل اطمینان مى‌دهد که ما اسلحه خودمان را علیه شما به کار نمى بریم!" دقیقاً همان اطمینانی که امروزه داعشی‌های صهیونیست- وهابی به اسرائیلی‌ها داده‌اند! قربانِ حضرتِ امام برم که چقدر عمیق و ژرف، اندیشه و تحلیل می‌کرد!

همان وقتی که دشمن این اندیشه و تحلیل را فهمید و برایش برنامه ریزی کرد! همان وقتی که فهمید اگر قرار هست حسین و اسلامِ حسین گردن زده شود باید ابن مرجانه‌ها در کربلا حضور یابند؛ پس قبل از ابنِ مرجانه، مرجانه‌ها را بیابید! مرجانه‌ها را ترویج کنید؛ اُمِّ صدّام را دریابید که از بطنِ او صدامِ دنیِ شیعه‌کُشِ عالِم‌کُش، بیرون خواهد جهید؛ (شما کتابِ خاطراتِ «میخائیل رمضان» -شبیهِ صدام- را بخوانید که در این زمینه مطلب دارد.) همان عبیدالله بن زیاد بن ابیهِ زمان! پس به نامِ دین، به نامِ «جهاد» جهاد النکاح! مرجانه‌ها ترویج کنید! تا از بطنِشان عبیدالله بن زیادها بیرون جهد! درست مثلِ معاویه، فرزندِ نامشروعِ ابوسفیان، / درست مثلِ یزید، فرزند نامشروعِ معاویه! / این «الدعی و ابن الدعی»ها هستند که مقابلِ حسین می‌ایستند و فرزندِ پاکِ اسلامِ ناب را سر می‌برند. یزید است، زنا زاده‌ی پسرِ زنا زاده! عبیدالله بن زیاد بن ابیه است، زنا زاده‌ی پسرِ زنا زاده! که وقتی از «مرجانه» متولد شد ده نفر ادعا کردند که او پسرِ آنانست! ... دشمن، این استراتژی را فهمیده.

"مگر مسلمانان نمى‌بینند که امروز مراکز وهابیت در جهان به کانون‌هاى فتنه و جاسوسى مبدل شده‌اند، که از یک طرف اسلام اشرافیت، اسلام ابوسفیان، اسلام ملاهاى کثیف دربارى، اسلام مقدس نماهاى بی‌شعور حوزه‌هاى علمى و دانشگاهى، اسلام ذلت و نکبت، اسلام پول و زور، اسلام فریب و سازش و اسارت، اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه‌داران بر مظلومین و پابرهنه‌ها، و در یک کلمه اسلام امریکایى را ترویج مى کنند، و از طرف دیگر، سر بر آستان سرور خویش، امریکاى جهانخوار، مى‌گذارند."[3] کی حضرتِ امام این حرف‌ها را برایِ ما زدند؟ مگر آن روزها خبری از حمله‌ی عربستانِ آمریکائی به سوریه و عراق و یمنِ بود؟! مگر خبری از این همه هجمه و حمله برای شیعه کشتن و مسلمان و غیر مسلمان کشی توسطِ اسلامِ معاویه و یزید و در یک کلام، توسطِ «اسلامِ آمریکائی» بود؟!

... ادامه دارد... ان شاءالله



[1] پیام حضرت امام در سالگردِ کشتارِ زائرین در مکه توسطِ آل سعود

[2] حضرتِ آقا (ادام الله ظله الوارف) در یکی از بیاناتشان فرمودند: بصیرت یعنی این که ما بدانیم شمر همان جانبازِ صفین است ...

[3] پیام حضرت امام در سالگردِ کشتارِ مکه

  • Mohammad Abbasi

نظرات  (۹)

سلام
انشاا... باتفکر امام تمام جهان را خواهیم گرفت
پاسخ:
بسم الله الرحمن الرحیم
و علیکم السلام
انشاءالله تفکرِ اسلامِ نابِ محمدی صلوات الله علیه و آله و سلم جهان را خواهد گرفت و آن روز به یاریِ خدا دور نیست.
چرا که مرشد و مرادِ ما اعتقاد داشت که اسلام سنگرهای کلیدیِ جهان را فتح خواهد کرد. و نهراسید که این قرن به خواستِ خداوندِ قادر، قرنِ غلبه‌ی مستضعفین بر مستکبرین و حق بر باطل خواهد بود.

  • باسلام و احترام
  • بنده این متن رو خوندم و درحد خودم و با کمی مطالعات اضافه تر یک سری چیزها فهمیدم، اما سوالی برایم پیش آمده
    اگر قرار باشد ما با آمریکا و فرانسه و انگلیس تعامل نداشته باشیم، در مسائل کشور اخلال ایجاد نمی شود؟
    به هرحال بسته شدن در دنیا روی یک کشور، مساله کوچکی نیست.
    به هر حال امامان ما هم در برخی شرایط کنار می آمدند.
    اگر امام می گوید مشکلی پیش نمی آید حتما روی یک حسابی می گوید، من فقط می خواهم آن حساب را بدانم و قدرت تحلیل خودم را بالا ببرم.
    لطفا بنده رو راهنمایی کنید.
    پاسخ:
    بسم الله الرحمن الرحیم
    تقاضا دارم یک بارِ دیگر متن را بخوانید, مطمئن هستم جوابِ سؤالتان را خواهید یافت.

    بسم الله الرحمن ارحیم
    سلام علیکم
    کتاب "میخائیل رمضان" را کدام انتشارات چاپ نموده است؟
    نظرتان راجع به نحوه ی انتقاد به دولت به توجه به نامی که برای امسال توسط مقام معظم رهبری انتخاب شده است، چیست؟ 
    پاسخ:
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    و علیکم السلام و رحمه الله
    1) انتشارات سوره
    2) حضرت آقا ﴿ادام اللهُ ظلِّه الوارفَ﴾ در نخستین روز از سالِ 94 در حرم آقا علی بن موسی الرضا (علیه السلام) از لزومِ سعه‌ی صدرِ مسئولین در مقابلِ انتقادهای منطقی گفتند و همچنین در خصوص مذاکرات هسته ای تاکید فرمودند: در ایران هیچ فردی مخالف حل دیپلماتیک موضوع هسته ای نیست اما از طرف دیگر، ملت ایران و مسئولان و هیات مذاکره کننده در مقابل تحمیل‌ها و زورگویی‌های آمریکا کوتاه نخواهد آمد و با ایستادگی در این آزمون بزرگ موفق خواهند شد.

    ...

  • شعب ابی طالب
  •    ناکامی قریش در بازگرداندن مهاجران حبشه به مکه و خطر ایجاد پایگاهی خارج از قدرت سیاسی قریش در آنجا و نیز نفوذ رو به گسترش مسلمان در میان جوانان قریش، آنان را به اتخاذ راه حلی جدید کشاند و آن اندیشه قتل پیامبر(ص) بود.مشرکان از ابوطالب خواستند تا دو برابر دیه قتل آن حضرت را دریافت کند تا فردی غیر قریشی، محمد(ص) را به قتل برساند.
       ابوطالب ـ‌ عموی پیامبر(ص) ‌ـ با شهامت و قاطعیت به این اقدام آنها اعتراض کرد و اشعاری مبنی بر حمایت از رسول خدا(ص) سرود. قریش به ناچار راهی دیگر در پیش گرفتند و آن، تحریم اقتصادی ‌ـ‌ اجتماعی را بر قریش تحمیل کردند تا دست از حمایت پیامبر(ص) بردارند و او را به قریش واگذارند. ابو­طالب پس از مشورت با پیامبر(ص) تصمیم گرفت، برای سهولت در مراقبت از جان ایشان و حفظ تعصبات و همبستگی عشیره­ ای،بنی­ هاشم و بنی­ مطلب را در شعب ابی­طالب گرد آورد.از سوی دیگر چون قتل پیامبر(ص) بدون جلب رضایت حامیان او به معنای جاری­ ساختن خون در مکه بود،مشرکان به ناچار پس از اجتماع در دارالندوه ـ ‌محل شورای قریش ‌ـ تصمیم گرفتند، بنی­ هاشم و بنی­ مطلب را در محاصره کامل اقتصادی‌ ـ ‌اجتماعی قرار دهند تا شاید بدین­وسیله آنان را به تسلیم پیامبر(ص) به قریش مجبور کنند؛ زیرا مکیان، قدرت سیاسی متمرکزی نداشتندو هر عشیره به طور جداگانه، زعامت سیاسی‌ ـ ‌اقتصادی ‌ـ ‌اجتماعی خویش را در اختیار داشت؛ بنابراین قطع روابط اقتصادی‌ ـ‌ اجتماعی، نهایت اعمال قدرت آنان برای تحت فشار قرار دادن بنی­ هاشم بود. در جریان محاصره شعب، همه بنی­ هاشم و بنی­ مطلب به جز ابوجهل، ابولهب و ابوسفیان بن حارث حضور داشتند. مفاد عهدنامه بدین­ قرار بود:
    1. هیچ­کس حق داد و ستد با بنی­ هاشم و بنی­ مطلب را ندارد.
    2. هیچ­کس حق زن دادن یا زن گرفتن از بنی­هاشم را ندارد.
    3. پیمان­ نامه فقط در صورتی ملغی خواهد شد که محمد(ص) را برای کشتن به آنان تسلیم کنند. پس از آنکه "منصور بن عکرمة بن عامر" عهدنامه را  نوشت، هشتاد نفر از بزرگان قریش بر آن مهر تأیید زدند و آن را در کعبه آویختند.

    بسم رب الزهرا سلام الله علیها

    سلام

    منتظر متن های بعد شما هستیم..........

    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام علیکم
    به نظر، بنده نتوانسته ام سوالم را به خوبی مطرح کنم.
    برداشت بنده از سخنان حضرت آقا این بود که اندکی از دست کسانی که تفکراتشان در راستای فعالیت های دولت نیست؛ ناراحت هستند. اما امثال بنده که این تفکرات را داریم سعی کردیم همیشه منطقی انتقاد کنیم.
    در حال حاضر مرز بین انتقادهای منطقی و انتقادهایی که باعث ناراحتی حضرت آقا شده اند،برای بنده مبهم شده است. اگر ممکن است در این باره راهنمایی بفرمایید.
    یا زهرا(س)
    پاسخ:
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    بسم الله الرحمن الرحیم
    و علیکم السلام و رحمه الله
    از پیگیری و مطالباتِ شما سپاسگزارم.
    «انتقاد» یعنی جدا کردنِ خوب از بد / یعنی بر شمردنِ درستی‌ها و نادرستی‌ها / یعنی بحث کردن درباره‌ی یک مقوله یا یک کتاب یا یک سخنرانی و امثالهم / یعنی برطرف کردنِ یک سری شبهات / ... / اگر انتقاد با این معانی در جهتِ کمال و رو به رُشد و سازندگی باشد؛ به نظرِ این کمترین، موردِ نظرِ حضرتِ آقا هم هست. ان شاءالله
     یکی دیگر از معانیِ انتقاد، خالص کردن است. انتقاد اگر رو به سمتِ کمال باشد، نواقصِ آن مقوله‌ای که موردِ انتقاد قرار گرفته را کامل می‌کند. (نواقصِ آن کتاب، یا آن سخنرانی، یا آن فیلم [و یا هر اثرِ هنریِ دیگر] که موردِ نقد قرار گرفته) به نظرِ حقیر، نقدِ منطقی که موردِ نظرِ رهبرِ معظمِ ما می‌باشد زدودنِ نواقص و تقویتِ و تکمیلِ قوت‌هاست. اصلاً «نقد» باید باشد. اگر نباشد باید نگران بود.
    شما نوشته بودید برداشتتان از سخنان حضرت آقا این بوده که اندکی از دست کسانی که تفکراتشان در راستای فعالیت های دولت نیست؛ ناراحت هستند. ولی برداشتِ بنده (با توجه به توضیحاتی که در همین پاسخ داده شد) این طور نیست.
    خدا شما را حفظ کند.

  • باسلام و احترام
  • بنده متن شما رو بارها خوندم و عرض کردم که در حد خودم فهمیدم.
    این نوشته به من می گوید که تفکر نابی هست که وقوع شعب ابی طالب و هیهات مناالذله عاشورا و انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس رو رقم زده
    ولی نمی گه که چه کسانی در چه شرایطی بودند که این اتفاق ها رو رقم زدند.
    حدود 72 نفر بودند که عاشورا رو رقم زدند.
    سوال من اینه که ما نباید به شرایط مردم کشور نگاه کنیم؟
    خیلی ها پول برای دارو خریدن ندارند یا اگه داشته باشند ممکن بود داروشون در ایران نباشه به خاطر تحریم ها
    باید قبول کنیم که تحریم شرایط رو واقعا برای برخی افراد سخت کرده
    یک عده به خاطر تعطیلی قسمت هایی از کارخانه بیکار شدند و مشکلات دیگر...
    آیا همه تحمل این مشکلات رو دارند؟
    آیا برای پیاده کردن تفکر امام، مردم نباید به سطحی از این تفکر برسند که بتوانند این مشکلات رو تحمل کنند؟
    مگر ما باآمریکا مشکل نداریم، ولی حضرت آقا اجازه مذاکره در مورد خاص هسته ای با آمریکا رو دادند.
    در مورد قضیه فرانسه هم همین است.
    مگر مسئولین ما برای چه امری به فرانسه سفر کردند؟
    من واقعا می خواهم مشکلم با این سوال ها حل بشود تا در قضایای مشابه بعدی که ممکن است رخ بدهد، بتوانم درست تحلیل کنم.
    هروقت که من این سوال ها رو پرسیدم یا جوابی نگرفتم و یا محکوم شدم و واقعا نمی دانم جواب این سوال ها رو باید از کجا بگیرم

    پاسخ:

    بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین إنّه خیرُ ناصرٍ و معین

    و علیکم السلام و عرض ادب و احترامِ متقابل

    صحبت بنده دو بخش دارد:

        بخشِ اول   

    شما در خطوطِ اولِ مطلبی که زحمتِ ارسالش را کشیدید تا حدودِ زیادی به سؤالِ خودتان پاسخ داده‌اید؛ آنجا که نوشته بودید:

    "این نوشته به من می‌گوید که تفکر نابی هست که وقوع شعب ابی طالب و هیهات منا الذله عاشورا و انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس رو رقم زده؛ ولی نمی‌گه که چه کسانی در چه شرایطی بودند که این اتفاق ها رو رقم زدند."

    آن کسانی که هیهات منا الذله را رقم زدند حاملانِ آن تفکرِ نابی هستند که مد نظرِ ما و شماست. حضرتِ امام  هم می‌فرمایند: "اگر نوای دلنشینِ تفکرِ بسیجی بر کشوری طنین انداز شد، چشمِ طمعِ جهان خواران از آن کشور دور خواهد شد." حاملانِ این تفکر (متفکرینِ بسیجی) همان کسانی هستند که در شرایطِ عاشورا، انقلابِ اسلامی، دفاعِ مقدس و عرصه‌های دیگر با تن و جانشان و همه‌ی داشته‌هایشان «هیهات منا الذله» سر داده‌اند. [البته تذکر این نکته لازم است که بگویم منظور از بسیج و بسیجی همان تعبیری است که حضرتِ آقا (ادام الله ظلّه الوارف) مد نظرشان هست: "بسیجی یعنی علی که تمامِ وجودش وقفِ اسلام بود." بعضی‌ها در این مدرسه که مدرسه‌ی عشق است یا بی‌جهت ثبت نام کرده‌ و یا خواسته و ناخواسته پیاده نظامِ دشمن شده‌اند.]
    بله حضرتعالی درست و به جا این جمله را آورده‌اید که "عاشورا را حدود 72 نفر رقم زدند." که گویا مشیتِ الهی بر این قرار گرفته است که عاشورائیان تعدادشان اندک باشد. و در این سپاهِ اندک هم سِرّی نهفته است که باید رازِ آن را در "کم من فئه قلیله غلبت فئه کثیره بإذن الله و الله مع الصابرین"[1] جستجو کرد؛ در آیاتِ خدا؛ در "یا ایها الذین ءامنوا إن تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم"[2] در پیروزیِ سپاهِ ثاراللهیِ حسین که معرفتش این است: "خون بر شمشیر پیروز است"

        بخشِ دوم   

    سال‌ها دل طلب جام جم از ما می‌کرد  /  وانچه خود داشت ز بیگانه تمنا می‌کرد

    ایکاش «اقتصادِ مقاومتیِ» منظورِ نظرِ رهبر معظم انقلاب، خوب تبیین و فهمیده می‌شد که این ایده، روخوانیِ دو کلمه‌ایِ «اقتصادِ مقاومتی» نیست، یک استراتژی است! ایکاش می‌شد کاری را که باید در اتاق‌های فکر و تحلیل و تفسیر، مهندسی کرد و با برنامه‌ریزی برای رسیدنِ به اهدافِ عالیه‌ی انقلابِ اسلامی و اسلامِ نابِ محمدی(ص) که آرزوی حضرتِ امام و مقامِ عظمای ولایت بود و هست، سیاست‌گذاری کرد را در یک پاسخِ کوتاهِ چند خطی در این وبلاگِ گمنام ارائه داد.

    ایکاش می‌شد تا در یک پاسخِ کوتاهِ چند خطی این جمله‌ی بلند را که می‌فرمود: "ما در جنگ فهمیدیم که باید روی پای خود بایستیم" را تبیین کرد؛ و این «روی پای خود بایستیم» را با تمامِ وجود در خودمان و توانمان، در مهندسیِ ساخت و ساز و برنامه ریزی‌های «کلان مدت» و «کوتاه مدت» و «میان مدت» برای رسیدن به استقلال و عزتِ واقعی نهادینه کرد. که «سندِ چشم اندازِ بیست ساله» یکی دیگر از دغدغه‌های حضرتِ آقاست که اخیراً هم فرمودند: ده سال از آن بیست سال گذشت! ...

    ایکاش می‌شد در یک پاسخِ کوتاهِ چند خطی معنی و مفهومِ «استقلال» را در «آزادی» و «استقلال و آزادی» را در مفهومِ «جمهوری» و همه‌ی این واژگانِ بلند را در «اسلامی» بودنشان تبیین کرد. و در کل معنی و مفهومِ آن «استقلال، آزادی، جمهوریِ اسلامیِ» مردمِ انقلابیِ ما را که چه بود!؟

    ایکاش ما به حقیقت و واقعیتِ مفهومِ بیت المال پی می‌بردیم و با درکِ درستِ اسلامی، می‌فهمیدیم که روی چه ذخایری از استعدادهای رو زمینی و زیر زمینی قرار گرفته‌ایم و در این بسترِ پُر فیض چه نخبگانی را در آستین داریم؛ که ایرانیِ هوشیار و مسلمان و زیرک اگر آن بسترهای بایسته و شایسته‌اش فراهم گردد مثلِ انقلابِ اسلامی مثلِ دفاعِ مقدس، در عرصه‌های مختلفِ دانش، فن آوری، ابتکار، اختراع و ... اعجاز نموده و دشمنانِ کیانِ اسلامی را به زانو در می‌آورد؛ ولی افسوس که گاهی روزگار بر مدارِ دنیاطلبانِ بی درد، بی خردان و نااهلان و نامحرمان می‌چرخد.

    ...

    و ایکاش می‌توانستم و فرصت بود تا این بحث را ادامه بدهم؛ تا تمامِ دردهای دلم را بگویم. ...

    سال‌ها دل طلب جام جم از ما می‌کرد                وانچه خود داشت ز بیگانه تمنا می‌کرد

    گوهری کز صدف کون و مکان بیرون است             طلب از گمشدگانِ لبِ دریا می‌کرد

    مشکل خویش برِ پیرِ مغان بردم دوش                 کو به تاییدِ نظر حل معما می‌کرد

    دیدمش خرم و خندان قدحِ باده به دست              وندر آن آینه صد گونه تماشا می‌کرد

    گفتم این جام جهان‌بین به تو کِی داد حکیم          گفت آنروز که این گنبد مینا می‌کرد

    بیدلی در همه احوال خدا با او بود                     او نمی‌دیدش و از دور خدایا می‌کرد

    این همه شعبده خویش که می‌کرد اینجا             سامری پیش عصا و ید بیضا می‌کرد

    گفت آن یار کزو گشت سرِ دار بلند                     جرمش این بود که اسرار هویدا می‌کرد

    فیض روح القدس ار باز مدد فرماید                      دیگران هم بکنند آن چه مسیحا می‌کرد

    گفتمش سلسله‌‌ی زلف بتان از پی چیست          گفت حافظ گله‌ای از دل شیدا می‌کرد



    [1] آیه‌ی 249 سوره‌ی مبارکه‌ی بقره

    [2] آیه‌ی 7 سوره‌ی مبارکه‌ی محمد

    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام علیکم

    آنچه به نظر حقیر در ادامه ی صحبت های جنابعالی میرسد(اگر نادرست است تصحیح بفرمایید)اینست که اگر مفهوم و به قول شما استراتژی اقتصاد مقاوتی درک و عمل شود بقول خود حضرت آقا ما نه تنها در وضعیت شعب ابی طالب نیستیم بلکه در وضعیت بدر و خیبریم....

    منظور بنده این است که با تدبیر مسئولین و رجوع به داخل مطمئنا همین مشکلات از تحریم که آن دوست عزیز فرموده بودند به نحو احسن برطرف خواهد شد و این یعنی مقاومت یعنی اقتصاد مقاومتی .

    بقول یک عالمی مشکلات و ابتلائات ترسش از خودش خطرناک تر است یعنی اگر ما از تحریم نترسیم و رفتار درست و مقتصدانه داشته باشیم از آن ابتلا با آرامش گذر خواهیم کرد

    البته نیاز به یاری مردم و پرهیز از اسراف و زیاده طلبی و پرخوابی و پرخوری وپر...هست که مردم ما ثابت کرده اند که میتوانند همان مردم زمان 8سال دفاع مقدس باشند آن مردمی که گرچه با کوپن زندگی میکردند اما شور و نشاط و رضایتمندی از زندگی را از دست نداده و ان شاءالله نخواهند داد...

    اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها و سر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک یا کریم

    پاسخ:
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    بسم الله الرحمن الرحیم
    و علیکم السلام و رحمه الله
    آنها که دل به مذاکرات خوش کرده بودند و رفعِ مشکلاتِ کشور را در چشم اندازِ خوش خیالیِ پایانِ همین مذاکرات دیده بودند، امروز با پایانِ آن نشست‌ها چه پیامد و حاصلی را برای ملت و آینده‌ی این ملت به ارمغان آوردند؟
    بنده امروز فهمیدم که معنیِ این واژه‌ی «بُرد - بُرد» چیست! برد - برد یعنی دشمنانِ این انقلاب و جمهوریِ اسلامی هر آنچه که لازم بود را بردند!
    ...
    حرف ما این است که اگر تعاملات عادلانه باشد و ظالمانه نباشد و طرفِ معامله نیز عادل، واقعیت بر مدارِ حقیقت خواهد چرخید و اوضاع به سامان خواهد شد. اما اگر زورگوئی و ظلم و تعدّی و زیاده خواهی و یک طرفه خواستن و ضعیف خواستنِ طرفِ مقابل و سلطه جوئی و جاسوسی و ... دشمنی در این گونه نشست‌ها باشد، «مرگِ سرخ به از زندگیِ ننگین است.»
    گاهی راننده‌ی تاکسی می‌خواهد 100 تومن اضافه تر بگیرد آدم زورش می‌آید؛ گاهی کسی به بچه‌ات اخم می‌کند تمامِ وجودت غرقِ غیرت می‍‌شود و به جوش می‌آید، چطور از نتیجه‌ی این نشست‌ها دلِ ما پر خون نباشد؟
    ما می‌خواهیم زیرِ سایه‌ی «اسلامِ ناب»، تعاملات شکل بگیرد گویا برخی نمی‌خواهند و ...
    از صبح تا به حال دائماً اخبارِ مربوط به این قضیه در حالِ سانسور شدن است و من نگرانم که همین صدای خفه را هم از این وبلاگ بگیرند.
    ...
    حسبی الله و نعم الوکیل نعم المولا و نعم النصیر / لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم

    خداقوت
    اللهم عجل لولیک الفرج.آمین

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی