تمدن خاکی

تمدن خاکی حاوی اسناد و اطلاعات دفاع مقدس به لحاظ تصویری (عکس و سند)، صوتی، متنی و نوشتاری است که هدف اصلی آن تبادل اطلاعات بین کاربران و دارندگان اسناد جنگ می باشد

تمدن خاکی

تمدن خاکی حاوی اسناد و اطلاعات دفاع مقدس به لحاظ تصویری (عکس و سند)، صوتی، متنی و نوشتاری است که هدف اصلی آن تبادل اطلاعات بین کاربران و دارندگان اسناد جنگ می باشد

اینجا محلی است برای تبادل تصاویر و فیلم‌های دفاع مقدس و ایرانِ معاصر.
ما این وبسایت رو زدیم تا تصاویرِ روزگارِ جبهه و جنگ بدینوسیله در معرضِ نمایشِ عموم و علاقمندان قرار گیرد. لطفاً جهت تبادلِ اطلاعات، مجموعه‌ی ما را یاری فرمائید.

کلمات کلیدی
پیوندهای روزانه

با شهید «بهروز مشتاقی»

شنبه, ۸ فروردين ۱۳۹۴، ۰۲:۴۴ ب.ظ

شهید بهروز مشتاقی

 بخشی از وصیتنامه‌ی هنرمندِ شهید بهروزِ مشتاقی:

"و شما ای عزیزان اگر می‌خواهید از ادامه دهندگان واقعی راهِ شهیدان باشید و سعادت آخرت خود را تضمین کنید جز این نیست که باید کار و زندگی  خودتان را با وظیفه‌ای که خداوند برای شما مشخص کرده تنظیم کنید و زندگی را بر اساس وظیفه‌ای که دارید به پیش ببرید. ... و تنها چیزی که در آن دنیا می‌تواند انسان را سعادتمند کند اعمال صالح با نیت پاک بر اساس وظیفه است. چه بسا که انسان کارهای خود را با نیت پاک انجام دهد ولی آن کار وظیفه‌اش در آن زمان نبوده است."

  • Mohammad Abbasi

نظرات  (۲)

سلام حاجی خوبین این سایتو ببینید بدنیست

http://salehat.ir/index.php/component/content/article/85-news/shohada/73--16-
سلام
وصیت این شهید من رو یاد آیه ی بسیار تکان دهنده ای میندازه

قل هل أنبئکم بالاخسرین أعمالا(103)ألذین ضل سعیهم فی الحیوة الدنیا وهم یحسبون أنهم یحسنون صنعا(104)
سوره مبارکه کهف
نمی دونم این شهید تابه حال این آیه رو خوندند یا نه اما همیشه به شهدا قبطه می خورم که این آیه رو فهمیدند و حسینی عمل کردند.
إن شاءالله برای هممون دعا بفرمایید که بتونیم به این وصیت شهید که از دل قرآن آمده عمل کنیم.
تشخیص هدف و راه خیلی سخته اما حضرت آقا حجت رو بر بنده تمام کردند.
خداحفظشون کنه
لطفا درصورت امکان در مورد عنوان «وصیت نامه هنرمندٍ شهید» و خود این بزرگوار بیشتر توضیح بدید.
یازهرا سلام الله علیها
پاسخ:
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
و علیکم السلام
این سوره‌ی کهف چه‌ها که نمی‌کند!
ممنونم از دقتِ نظرِ حضرتعالی و بی نهایت سپاسگزارم.
شهید بهروز مشتاقی خوشنویس بود. (دارای مدرکِ عالی از انجمنِ خوشنویسان) جوانی خوش‌ذوق؛ بشاش؛ پُرانرژی؛ تو دل برو؛ دوست داشتنی و بسیار مهربان و با محبت و هم یکی از آر.پی.جی زن‌های موفقِ گردانِ کربلا بود.
همیشه قلم و مرکب و وسایلِ دیگرِ خوشنویسی‌ همراهش بود. قبل از عملیاتِ «نصر 8» در مقرِّ باختران برای تعدادی از نیروهای گردان که علاقمند به خوشنویسی بودند کلاسِ خط گذاشته بود. گاهی وقت‌ها می‌دیدم که بهروز با ماژیکِ آبی یا قرمزِ همراهش پشت پیراهنِ خاکیِ بچه‌ها مشغولِ نوشتن است: "مسافرِ کربلا" / طرّاح هم بود. کربلا را طوری می‌نوشت که با حروفش گنبد و گلدسته‌ی آقا نمایان شود.
...
بالاخره  در تاریخ 31 خرداد سالِ 67 در پاتکِ «گِردِه‌رَش» به شهادت رسید و برای لحظاتی پیکرش در منطقه‌ی تحتِ تصرفِ عراقی‌ها ماند. نمی‌دانم عراقی‌ها چی در وجودِ پیکرِ مطهرِ شهید مشتاقی دیدند که مدتی محوِ تماشای او شده بودند و با حالتی احترام آمیز و تعجب شهید بهروز را به یکدیگر نشان می‌دادند. این صحنه‌ها را بچه‌ها با دوربین می‌دیدند. ایکاش می‌دانستیم رازِ آن تماشای غریب چی بود!
...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی