تمدن خاکی

تمدن خاکی حاوی اسناد و اطلاعات دفاع مقدس به لحاظ تصویری (عکس و سند)، صوتی، متنی و نوشتاری است که هدف اصلی آن تبادل اطلاعات بین کاربران و دارندگان اسناد جنگ می باشد

تمدن خاکی

تمدن خاکی حاوی اسناد و اطلاعات دفاع مقدس به لحاظ تصویری (عکس و سند)، صوتی، متنی و نوشتاری است که هدف اصلی آن تبادل اطلاعات بین کاربران و دارندگان اسناد جنگ می باشد

اینجا محلی است برای تبادل تصاویر و فیلم‌های دفاع مقدس و ایرانِ معاصر.
ما این وبسایت رو زدیم تا تصاویرِ روزگارِ جبهه و جنگ بدینوسیله در معرضِ نمایشِ عموم و علاقمندان قرار گیرد. لطفاً جهت تبادلِ اطلاعات، مجموعه‌ی ما را یاری فرمائید.

کلمات کلیدی
پیوندهای روزانه

هدیه به دوست داران حاج قاسم سلیمانی

این عکس‌ها را از آلبومِ شهید «سید غلامرضا حسینیان» اسکن کردم. خودش در این عکس پشتِ سرِ سردار، نیم خیز شده است. «ابراهیمِ غریب شاه» هم هست. کنارِ حاج قاسم نشسته،سمتِ چپ / شهید «حسنِ کاملی» که خاطراتش را در کتابِ «پهلوان اکبر» آورده‌ام با کلاهِ لبه دار در جمعِ نشسته‌ی وسط دیده می‌شود.

یکی - دو نفر دیگر را هم می‌شناسم ولی اسم‌هایشان را فراموش کردم. اگر سردار عکس‌ها را دید در شناسائیِ بقیه‌ی دوستان کمک بفرمایند.

حاج قاسم سلیمانی

از راست: ایستاده نفر دوم سردارِ شهید «حسن کاملی» ... / نفر پنجم -بقیه الشهدا- سردار «حاج قاسم سلیمانی» / ... / نفر هفتم سردارِ شهید «سید غلامرضا حسینیان»


مادر محترمِ سردارِ شهید «حسن کاملی» تعریف می‌کرد که حسن می‌گفت:

"مادر! دعا کن من شهید بشم؛ دعا کن که مثلِ حسین بی سر بشم"

وقتی که آوردنش رفتم سپاه تا ببینمش. اول اجازه نمی‌دادند و پس از اصرار و پافشاری قبول کردند. می‌خواستم صورتش را ببوسم که دیدم سر در بدن ندارد. خم شدم و سینه‌ی مشحونِ از حسینش را بوسیدم. گفتم سلام مرا هم به امام حسین و مادرش حضرتِ زهرا برسان.

صلی الله علیک یا ابا عبدالله ...

  • Mohammad Abbasi

نظرات  (۴)

شما هم همین دعای زیبای شهید رو برای ما بکنید 
ای کاش بچه ها یکمی اختلاف ها رو بزارن کنار و مثل شهدا بشه رفتارشون

مادر محترمِ سردارِ شهید «حسن کاملی» تعریف می‌کرد که حسن می‌گفت:

"مادر! دعا کن من شهید بشم؛ دعا کن که مثلِ حسین بی سر بشم"




سلام

میگن حاج قاسم تو جبهه معروف به "قاسم لودر دزد " بوده چون یه جایی که شدید بچه ها لودر لازم داشتن و لودری در کار نبوده حاج قاسم تکی، تک زده به بعثی ها و یه لودر دو دره کرده و این شهرت براش مونده بود

یعنی سابقه رو داره شایدم روز رستاخیز حاج قاسمو ببینی که داره با همون لودر دزدی از بعثی ها از صراط (که از مو باریکتر و از آتش سوزنده تر و از شمشیر برنده تر است) عبور می کنه آخه میگن هر کی هر کار می کنه برای قبر و قیامت و فرجامش ذخیره می شه!

تصور  کن! حاجی سوار لودر می گازه  زیر پاشم تو جهنم بعثی ها دارن با حسرت نیگا می کنن که ای داد بی داد! اگر فریب صدامو نخورده بودیم الان رفته بودیم لودر سواری!

  • علی اصغر نادری
  • به نام خدا
    جناب آقای عباسی
    با سلام
    شهید سید رضا حسینیان  تا آنجا که من یادم هست بچه میغان شاهرود است. انسانی با عزم و اراده قوی و مثال زدنی بود .
    منصور باشید
    در ضمن ممنون می شوم اگر در باره دایی رضا بسطامی مطلب بیشتر بنویسد و یا اگر مطلبی در جایی در مورد ایشان نوشته اید آدرس آن را بفرمایید.
    سلام
    سمت چپ ایستاده شهید قامت زنجان
    پاسخ:
    و علیکم السلام علی آقای گمنام! دوست داریم خیلی بیشتر از اینها در خدمتِ شما بزرگوار باشیم.
    منتظرِ توضیحاتِ بیشتر و حضورِ امیدبخشتان هستیم. فدای معرفتت

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی