تمدن خاکی

تمدن خاکی حاوی اسناد و اطلاعات دفاع مقدس به لحاظ تصویری (عکس و سند)، صوتی، متنی و نوشتاری است که هدف اصلی آن تبادل اطلاعات بین کاربران و دارندگان اسناد جنگ می باشد

تمدن خاکی

تمدن خاکی حاوی اسناد و اطلاعات دفاع مقدس به لحاظ تصویری (عکس و سند)، صوتی، متنی و نوشتاری است که هدف اصلی آن تبادل اطلاعات بین کاربران و دارندگان اسناد جنگ می باشد

اینجا محلی است برای تبادل تصاویر و فیلم‌های دفاع مقدس و ایرانِ معاصر.
ما این وبسایت رو زدیم تا تصاویرِ روزگارِ جبهه و جنگ بدینوسیله در معرضِ نمایشِ عموم و علاقمندان قرار گیرد. لطفاً جهت تبادلِ اطلاعات، مجموعه‌ی ما را یاری فرمائید.

کلمات کلیدی
پیوندهای روزانه

با «حسین» باشیم

دوشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۳، ۰۳:۲۳ ب.ظ

خدا تو جمعیتِ شهدا از همه نوع قشر و طبقه، الگو گذاشته که حجت رو بر «من» و «تو» و «ما» تمام کنه! از استاد و دانشجو و معلم و دانش آموز و روحانی گرفته تا شاگرد و کارگر و بنا و جوشکار و چوپان و بی سواد ... مثلِ آیات قرآنند که خدا از هر گونه، برای ما مَثلی آورده است.


« وَ لَقَد ضَرَبنَا لِلنَاسِ فِی هَذَا القُرءَانِ مِن کُلِّ مَثَلٍ لَّعَلَّهُم یَتَذَکَّرُونَ »[1]
 و در این قرآن، از هرگونه مَثَلی برای مردم بیان کرده‌ایم شاید که متذکر شوند. این آیه در سوره‌ی زمر است؛ در آیاتِ دیگری هم این تذکر با « وَ لَقَد ضَرَبنَا » و با « وَ لَقَد صَرَّفنَا » آمده است.

در قصه‌ی عاشورا هم همین طور است. از آقا و آقازاده داریم تا غلام و بنده و بنده‌زاده؛ از همه‌ی اقشار هم هستند؛ بی‌پول و پول‌دار، سیاه و سفید، عجم و عرب، رومی و ایرانی، عربستانی و عراقی، ترک و فارس، خُرد و کلان، زن و مرد، جوان و نوجوان ... و کودکِ شش ماهه!

همه از بهر تو سرگشته و فرمانبردار  /  شرط انصاف نباشد که تو فرمان نبری


با «حسین» بودن



[1]سوره‌ی‌ زمر آیه 27  

  • Mohammad Abbasi

نظرات  (۱)

سلام

شهید خرازی به همه ی عالم ثابت کرد که یک دست هم صدا دارد

منتها دستی که در دست خدا باشد

یادش بخیر! هر وقت طلبه ای را می دید -با این که فرمانده لشگر بود- تواضع می کرد و دست آن طلبه را می بوسید و می گفت: ما دینداریمان را مدیون روحانیت هستیم!

آنقدر با تواضع بر دست ها بوسه زد تا بلآخره فرشته ها دستشو بوسیدندو دو بار پذیرفتندش!

شهید خرازی 30 بار مجروح شد و 2 بار شهید

هر که در این بزم مقرب تر است/جام بلآء(بخوانید ولاء) بیشترش می دهند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی